Saturday, August 11, 2007

CUTI-CUTI @ PULAU REDANG, TERENGGANU

Kita orang bercuti selama 3 hari 2 malam di Redang Bay Resort. Resort ni servis dia memang memuaskanlah. Makanan dia pun sedap dan pakej dia ni banyak kali makan la, sarapan pagi, minum pagi, makan tengahari, minum petang dan makan malam.

Snorkeling trip dia pulak tiga kali dan salah satunya diaorang bawak kat Marine Park tapi kena bayar satu kepala RM 5.00.
Ni pulak gambar pantai dia. Dikenali dengan nama Long Beach (Pantai Pasir Panjang). Pantai dia memang cantik dan memang sesuai untuk mandi-manda. Airnya memang jernih dan boleh nampak ikan lagi, tapi dilarang sama sekali untuk ditangkap. Gambar ni diambil pada waktu pagi lebihkurang jam 7.00 pagi, tu pasal orang tak ramai, belum bangun tidur. Kalau tak mesti ramai yang mandi.

Ini antara pemandangan yang indah pada waktu pagi kat sini. Melihat mentari naik tapi kena bangun pagi la, kalau pukul 9.00 pagi bangun mintak maap le, takde lagi dah.
Ini merupakan satu kawasan pantai yang berteluk dan kat sini pun sesuai untuk snorkeling, tak pergi jauh pun takpe.Kalau nak menarik bawak la roti dan boleh rasa pengalaman memberi makan ikan di tangan.




No comments:

Post a Comment